domingo, 7 de julio de 2013

Preventing Chronic Disease | An Update on Tobacco Control Initiatives in Comprehensive Cancer Control Plans - CDC

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Preventing Chronic Disease | An Update on Tobacco Control Initiatives in Comprehensive Cancer Control Plans - CDC


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An Update on Tobacco Control Initiatives in Comprehensive Cancer Control Plans

Katherine Dunne, MD, MPH; Susan Henderson, MD, MPH; Sherri L. Stewart, PhD; Angela Moore, MPH; Nikki S. Hayes, MPH; Jerelyn Jordan; J. Michael Underwood, PhD

Suggested citation for this article: Dunne K, Henderson S, Stewart SL, Moore A, Hayes NS, Jordan J, et al. An Update on Tobacco Control Initiatives in Comprehensive Cancer Control Plans. Prev Chronic Dis 2013;10:120331. DOI: http://dx.doi.org/10.5888/pcd10.120331External Web Site Icon.
PEER REVIEWED

Abstract

Introduction
Comprehensive cancer control (CCC) coalitions address tobacco use, the leading cause of preventable death in the United States, through formal plans to guide tobacco control activities and other cancer prevention strategies. Best Practices for Comprehensive Tobacco Control Programs (Best Practices) and The Guide to Community Preventive Services (The Community Guide) are used to assist with this effort. We examined CCC plans to determine the extent to which they followed the Centers for Disease Control and Prevention’s (CDC’s) tobacco control and funding recommendations.
Methods
We obtained 69 CCC plans, current as of August 1, 2011, to determine which CDC recommendations from Best Practices and The Community Guide were incorporated. Data were abstracted through a content review and key word search and then summarized across the plans with dichotomous indicators. Additionally, we analyzed plans for inclusion of tobacco control funding goals and strategies.
Results
CCC plans incorporated a mean 4.5 (standard deviation [SD], 2.1) of 5 recommendations from Best Practices and 5.2 (SD, 0.9) of 10 recommendations from The Community Guide. Two-thirds of plans (66.7%) addressed funding for tobacco control as a strategy or action item; 47.8% of those plans (31.9% of total) defined a specific, measurable funding goal.
Conclusion
Although most CCC plans follow CDC-recommended tobacco control recommendations and funding levels, not all recommendations are addressed by every plan and certain recommendations are addressed in varying numbers of plans. Clearer prioritization of tobacco control recommendations by CDC may improve the extent to which they are followed and therefore maximize their public health benefit.


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Actualización sobre iniciativas de control del tabaco en planes de control integral del cáncer

Katherine Dunne, MD, MPH; Susan Henderson, MD, MPH; Sherri L. Stewart, PhD; Angela Moore, MPH; Nikki S. Hayes, MPH; Jerelyn Jordan; J. Michael Underwood, PhD

Citación sugerida para este artículo: Dunne K, Henderson S, Stewart SL, Moore A, Hayes NS, Jordan J, et al. An Update on Tobacco Control Initiatives in Comprehensive Cancer Control Plans. Prev Chronic Dis 2013;10:120331. DOI: http://dx.doi.org/10.5888/pcd10.120331Aclaraci?n sobre los enlaces a sitios web externos.
REVISADO POR EXPERTOS

Resumen

Introducción
Las coaliciones de control integral del cáncer (CCC, por sus siglas en inglés) abordan el consumo del tabaco, la principal causa de muerte prevenible en los Estados Unidos, a través de planes formales para guiar las actividades de control del tabaco y otras estrategias de prevención del cáncer. Para ayudar en este esfuerzo, se utilizan las Mejores prácticas para programas de control integral del tabaco (Mejores prácticas) y La guía para los servicios preventivos comunitarios (La guía comunitaria). Estudiamos los planes de CCC para determinar hasta dónde siguieron las recomendaciones de los Centros para el Control y la Prevención de Enfermedades (CDC) acerca del control y financiación del tabaco.
Métodos
Obtuvimos 69 planes de CCC, en vigencia a partir del 1 de agosto del 2011, para determinar qué recomendaciones de los CDC de Mejores prácticas y de La guía comunitaria se incorporaron. Los datos se obtuvieron mediante una revisión del contenido y búsqueda de palabras clave, y luego se resumieron en todos los planes con indicadores dicotómicos. Además, analizamos los planes en busca de la inclusión de metas y estrategias de financiación de control del tabaco.
Resultados
Los planes de CCC incorporaron una media de 4.5 (desviación estándar [DE], 2.1) de 5 recomendaciones de Mejores prácticas y 5.2 (DE, 0.9) de 10 recomendaciones de La guía comunitaria. Dos tercios de los planes (66.7 %) abordaron la financiación para el control del tabaco como una estrategia o punto de acción; el 47.8 % de esos planes (el 31.9 % del total) definió una meta de financiación específica y mensurable.
Conclusión
Aunque la mayoría de los planes de CCC siguen las recomendaciones hechas por los CDC para el control del tabaco y los niveles de financiación, no todos los planes abordan todas las recomendaciones y algunas de ellas se abordan en una cantidad variable de planes. Es posible que una priorización más clara de las recomendaciones sobre el control del tabaco por parte de los CDC mejore el punto hasta donde se siguen y, por tanto, se maximice su beneficio en salud pública.

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