jueves, 8 de agosto de 2013

Preventing Chronic Disease | Formative Evaluation for a Healthy Corner Store Initiative in Pitt County, North Carolina: Engaging Stakeholders for a Healthy Corner Store Initiative, Part 2 - CDC

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Preventing Chronic Disease | Formative Evaluation for a Healthy Corner Store Initiative in Pitt County, North Carolina: Engaging Stakeholders for a Healthy Corner Store Initiative, Part 2 - CDC


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Formative Evaluation for a Healthy Corner Store Initiative in Pitt County, North Carolina: Engaging Stakeholders for a Healthy Corner Store Initiative, Part 2

In this audio podcast, listen as lead author Stephanie B. Jilcott Pitts, PhD, answers questions about the Communities Putting Prevention to Work healthy corner store initiative.

Stephanie B. Jilcott Pitts, PhD; Karamie R. Bringolf, MPH; Cameron L. Lloyd, MPH; Jared T. McGuirt, MPH; Katherine K. Lawton, MPH; Jo Morgan, MAEd

Suggested citation for this article: Pitts SB, Bringolf KR, Lloyd CL, McGuirt JT, Lawton KK, Morgan J. Formative Evaluation for a Healthy Corner Store Initiative in Pitt County, North Carolina: Engaging Stakeholders for a Healthy Corner Store Initiative, Part 2. Prev Chronic Dis 2013;10:120319. DOI: http://dx.doi.org/10.5888/pcd10.120319External Web Site Icon.
PEER REVIEWED

Abstract

Introduction
We examined the feasibility of increasing access to healthful food in corner stores to inform a Communities Putting Prevention to Work (CPPW) initiative by engaging stakeholders (corner store owners and customers) in a formative evaluation.
Methods
Qualitative interviews were conducted with corner store owners and managers (n = 11). Customer intercept surveys (n = 179) were also conducted with customers of 9 stores. Corner stores were located in rural food deserts (municipalities without a chain supermarket) and in low-income, urban municipalities in eastern North Carolina. Interviews were transcribed verbatim and double-coded. Qualitative themes related to feasibility of increasing access to healthful foods were extracted. Shopping patterns of rural and urban customers were compared by using t tests.
Results
Corner store owners were willing to stock more healthful foods, but they perceived that customer demand for these foods was low. Rural customers reported more frequently shopping at corner stores than urban customers and more frequently stated that the reason they do not eat more fruits and vegetables is that the stores in which they shop do not sell them. Most customers reported they would be very or somewhat likely to purchase fresh produce at a corner store.
Conclusion
Corner stores may be an important source of food for rural and low-income residents and thus a good place in which to intervene. The results of this formative evaluation were used to plan and evaluate a CPPW healthy corner store initiative.



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Evaluación formativa de una iniciativa para que las pequeñas tiendas locales ofrezcan más alimentos saludables en el condado de Pitt, Carolina del Norte: Esfuerzos para la colaboración de las partes interesadas en la iniciativa para que las pequeñas tiendas locales ofrezcan más alimentos saludables, Parte 2

Stephanie B. Jilcott Pitts, PhD; Karamie R. Bringolf, MPH; Cameron L. Lloyd, MPH; Jared T. McGuirt, MPH; Katherine K. Lawton, MPH; Jo Morgan, MAEd

Citación sugerida para este artículo: Pitts SB, Bringolf KR, Lloyd CL, McGuirt JT, Lawton KK, Morgan J. Formative Evaluation for a Healthy Corner Store Initiative in Pitt County, North Carolina: Engaging Stakeholders for a Healthy Corner Store Initiative, Part 2. Prev Chronic Dis 2013;10:120319. DOI: http://dx.doi.org/10.5888/pcd10.120319Aclaraci?n sobre los enlaces a sitios web externos.
REVISADO POR EXPERTOS

Resumen

Introducción
Analizamos la factibilidad de aumentar el acceso a alimentos saludables en las pequeñas tiendas locales a fin de crear una iniciativa para el programa Comunidades que Ponen a Trabajar la Prevención (CPPW, por sus siglas en inglés) mediante la participación de las partes interesadas (los clientes y los propietarios de las tiendas locales pequeñas) en una evaluación formativa.
Métodos
Se llevaron a cabo entrevistas cualitativas con los propietarios y los administradores de las pequeñas tiendas locales (n = 11). También se realizaron encuestas por interceptación a los clientes de 9 tiendas (n = 179). Las pequeñas tiendas locales estaban ubicadas en desiertos de alimentos rurales (municipalidades sin cadenas de supermercados) y en municipalidades urbanas de bajos ingresos en la zona este de Carolina del Norte. Las encuestas se transcribieron literalmente y recibieron una codificación doble. Se extrajeron los temas relacionados a la factibilidad de aumentar el acceso a alimentos saludables. Se compararon los patrones de compras de los clientes rurales y los urbanos mediante pruebas t.
Resultados
Los propietarios de las pequeñas tiendas locales estaban dispuestos a tener más alimentos saludables disponibles, pero percibían que la demanda de sus clientes para estos alimentos era baja. Los clientes rurales informaron hacer compras más frecuentemente en pequeñas tiendas locales que los urbanos, y citaron con más frecuencia que el motivo por el cual no comen más frutas y verduras es que las tiendas donde hacen sus compras no las venden. La mayor parte de los clientes reportaron que las probabilidades de que compraran frutas y verduras en estas tiendas serían algo probables y muy probables.
Conclusión
Las pequeñas tiendas locales podrían ser un importante recurso para los residentes rurales y de bajos ingresos en lo alimentario y por lo tanto, un lugar apto para intervenciones. Los resultados de esta evaluación formativa se usaron para planear y evaluar una iniciativa del programa CPPW para que las pequeñas tiendas locales ofrezcan más alimentos saludables.

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