jueves, 8 de agosto de 2013

Preventing Chronic Disease | Medical Center Farmers Markets: A Strategic Partner in the Patient-Centered Medical Home - CDC

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Preventing Chronic Disease | Medical Center Farmers Markets: A Strategic Partner in the Patient-Centered Medical Home - CDC


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Medical Center Farmers Markets: A Strategic Partner in the Patient-Centered Medical Home

Daniel R. George, PhD, MSc; Liza S. Rovniak, PhD, MPH; Jennifer L. Kraschnewski, MD, MPH; Kathy J. Morrison, MSN, RN, CNRN; Judith F. Dillon, MSN, MA, RN; Beth Y. Bates, RN, ND

Suggested citation for this article: George DR, Rovniak LS, Kraschnewski JL, Morrison KJ, Dillon JF, Bates BY. Medical Center Farmers Markets: A Strategic Partner in the Patient-Centered Medical Home. Prev Chronic Dis 2013;10:130105. DOI: http://dx.doi.org/10.5888/pcd10.130105External Web Site Icon.
PEER REVIEWED

Abstract

Background
The number of medical center–based farmers markets has increased in the past decade, but little is known about how such organizations contribute to the preventive health goals of the patient-centered medical home.
Community Context
In 2010, we started a seasonal farmers market at Penn State Hershey Medical Center to help support the institution’s commitment to the medical home.
Methods
We obtained descriptive data on the farmers market from hospital and market records and tracking information on the market’s Facebook and Twitter sites. We computed summary measures to characterize how the market has begun to meet the 6 standards of the 2011 National Committee for Quality Assurance’s report on the medical home.
Outcome
During the 2010 and 2011 seasons, 146 medical center volunteers from 40 departments formed 23 interprofessional teams that spent an average of 551 volunteer hours per season at the market, providing health screenings (n = 695) and speaking to customers (n = 636) about preventive health. Fifty-five nonmedical community health partners provided 208 hours of service at the market alongside medical center staff. Market programming contributed to 5 regional preventive health partnerships and created opportunities for interprofessional mentoring, student leadership, data management, development of social media skills, and grant-writing experience. The market contributed to all 6 medical home standards outlined by the National Committee for Quality Assurance.
Interpretation
Medical center markets can support medical home standards. With systematic tracking of the health effects and integration with electronic medical health records, markets hold potential to contribute to comprehensive patient-centered care.


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Mercados agrícolas en los centros médicos: un socio estratégico en el Centro de Servicios Médicos Centrados en el Paciente

Daniel R. George, PhD, MSc; Liza S. Rovniak, PhD, MPH; Jennifer L. Kraschnewski, MD, MPH; Kathy J. Morrison, MSN, RN, CNRN; Judith F. Dillon, MSN, MA, RN; Beth Y. Bates, RN, ND

Citación sugerida para este artículo: George DR, Rovniak LS, Kraschnewski JL, Morrison KJ, Dillon JF, Bates BY. Medical Center Farmers Markets: A Strategic Partner in the Patient-Centered Medical Home. Prev Chronic Dis 2013;10:130105. DOI: http://dx.doi.org/10.5888/pcd10.130105Aclaraci?n sobre los enlaces a sitios web externos.
REVISADO POR EXPERTOS

Resumen

Antecedentes
El número de mercados agrícolas con base en los centros médicos ha aumentado en la última década, pero es poco lo que se sabe sobre cómo contribuyen estas organizaciones a las metas de salud preventiva del Centro de Servicios Médicos Centrados en el Paciente.
Contexto de la comunidad
En el 2010, comenzamos un mercado agrícola estacional en el Centro Médico Hershey del Estado de Pensilvania para apoyar el compromiso de la institución con el Centro de Servicios Centrados en el Paciente.
Métodos
Obtuvimos datos descriptivos sobre el mercado agrícola del hospital y de los registros del mercado y seguimos la información del mismo en sus sitios de Facebook y Twitter. Calculamos las mediciones resumidas para describir cómo el mercado ha comenzado a cumplir con los 6 estándares del informe del Comité Nacional de Garantía de Calidad del 2011 sobre el Centro de Servicios Médicos Centrados en el Paciente.
Resultado
Durante las estaciones del 2010 y 2011, 146 voluntarios del centro médico de 40 departamentos formaron 23 equipos interprofesionales que pasaron un promedio de 551 horas realizando trabajo voluntario por estación en el mercado, proporcionando pruebas médicas (n = 695) y hablando con los clientes (n = 636) sobre la salud preventiva. Junto con el personal del centro médico, cincuenta y cinco socios de salud comunitaria, que no eran médicos, proporcionaron 208 horas de servicio en el mercado . La programación del mercado aportó 5 asociaciones regionales de salud preventiva y creó oportunidades para la orientación interprofesional, liderazgo de los estudiantes, manejo de datos, desarrollo de destrezas para medios sociales y experiencia en la solicitud de subvenciones. El mercado contribuyó con todos los 6 estándares del Centro de Servicios Médicos Centrados en el Paciente descritos por el Comité Nacional de Garantía de Calidad.
Interpretación
Los mercados de los centros médicos pueden ayudar con los estándares del centro de servicios médicos centrados en el paciente. Con un seguimiento sistemático de los efectos de salud y la integración con los registros de salud médicos electrónicos, los mercados tienen el potencial de contribuir con la atención integral centrada en el paciente.

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